A tesztet a közkedvelt Volvo XC60 D4 típusú gépjárművel végezték el, a gumiabroncs mérete a már említett 235/60 R18 volt, a hat „versenyző” pedig:
Dunlop Winter Sport 5
Goodyear Ultragrip Performance SUV
GT Radial Champiro Winterpro HP
Kumnho Wintercraft WS71
Nokian WR SUV 4
Pirelli Scorpion Winter
A téli körülményeket – havas és jeges útviszonyok – a finnországi Ivaloban tesztelték és az sem mellékes, hogy az abroncsokat – mint minden hétköznapi ember – megvásárolták, vagyis nem a gyártóktól kértek egy-egy mintázatot.
A havas úton történő gyorsulás során 0km/h-ról 50km/h-ra kellett felgyorsulnia az autónak és az eltelt idő alapján kerültek ki a helyezettek. A tesztet valamennyi abroncs jól teljesítette, kiugró értéket egyik sem mutatott, az első és az utolsó helyezett közötti eltérés pedig két tizedmásodperc sem volt.
A havas úton történő fékezés során a gépjárművel 50km/h sebességre kellett felgyorsulni, majd vészfékezéssel lecsökkenteni a sebességet és a féktáv hossza alapján kerültek ki a nyertesek. Itt már jelentős különbséget vártak a tesztelők, azonban csak 1,1 méter volt az eltérés az egyes abroncsok eredményei között. Ez mindenképpen az abroncsgyártók fejlesztési munkáit dicséri, hiszen nem volt mindig ilyen alacsony különbség az egyes gumik között az elmúlt évek tesztjein. Ami azonban szembetűnő, hogy a Nokian WR SUV 4 eredményei a havas úton verhetetlennek bizonyultak.
A téli időszak velejáró a latyakos útfelület is, amelyen a gumiabroncsok még alacsony fordulatszámon is elveszíthetik tapadásukat. Ilyen körülmények között ugyancsak tesztelték az abroncsokat és az előző eredményekből már várható volt, a Nokian és a GT Radial vitték el az első két helyet.
Összességében bátran kijelenthetjük, hogy a finn gyártó téli abroncsa (Nokian) elhozta a képzeletbeli első helyezésért járó kupát a téli útviszonyok között.
2018.11.09.