A gumiabroncs elhasználtságát jelző egyik fő tényező a kopás. Az elhasználódott gumiabroncs nem képes ellátni feladatát, elsősorban ami a gumiabroncs és úttest felülete közötti víz elvezetését illeti. A gépkocsi féktávolsága vizes útfelületen megnövekszik, és a gépkocsi elveszti stabilitását, így nő a csúszás- és vízen futás veszélye.
Ahhoz, hogy lemérhessük a gumiabroncsok elhasználódottságának mértékét, minden gumiabroncs úgynevezett kopás-indikátorral van ellátva, amely lehetővé teszi a törvényben meghatározott gumiabroncs-kopás szintjének kiértékelését.
A hatályos jogszabályok 1,6 milliméteres minimális profilmélységet írnak elő. Ezzel szemben az ADAC gumi tesztelői még ennél is komolyabban veszik a profilmélységet, véleményük szerint a téli gumik már 4 milliméteres profilmélység alatt kopottnak számítanak, nyáriak esetében pedig 2,5−2 mm alatti profillal már nem ajánlott közlekedni.
Hogy mire kell figyelnünk és milyen típusai vannak a gumiabroncs kopásának, következő cikkünkben kiderül! Addig is, ha nem szeretne kockáztatni, találja meg új téli gumiabroncsát webshopunkban!
2018.12.07.