Milyen típusai vannak a gumiabroncs kopásának?
1. A gumiabroncsok egyenetlen elhasználódása: felhasználás során abroncsainkon rendellenes kopás is előfordulhat, mint például a vájatok éleinek elhasználódása. A kopás ezen fajtája elsősorban az első gumikat érinti. Mi okozhatja? A gumiabroncsok nem megfelelő kiegyensúlyozottsága, a csatlakozó alkatrészek, valamint a kerékfelfüggesztés rossz állapota.
2. Aszimmetrikus elhasználódás: a gumiköpenyen elhelyezkedő oldalsó vájatok egyenlőtlen elhasználódása, amelyet a kerekek geometriájának helytelen beállítása okoz.
3. A gumiabroncs erőteljes középső kopása = túlnyomás: nem győzzük hangsúlyozni, hogy a nem megfelelő abroncsnyomás mennyi veszéllyel, problémával járhat! A gumiabroncsok túlzott nyomása a futófelület középtáji kopása révén mutatkozik meg, ami jelentős mértékben csökkenti az abroncs élettartamát. Ezért az abroncsban lévő levegő nyomásának rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen!
4. A futófelület széleinek nagyobb mértékű elhasználódása = alacsonyabb abroncsnyomás: A gumiabroncsban uralkodó alacsonyabb nyomás gyakran a gumiabroncs oldalainak számottevő elhasználódását okozza. Aki alacsony szintű nyomással közlekedik, az nemcsak az abroncsa élettartamát rövidíti le, de növeli az üzemanyag-fogyasztását is.
5. A kerékfelfüggesztés geometriájának beállítása: A gépjármű megfelelő geometria – beállítása a legfontosabb! A geometria-beállítás alkalmából optimális módon állítják be a kerekek szögeit, valamint a kerekek összetartásának beállítási paramétereit a gépkocsi geometriai tengelyéhez képest. Az eljárás során figyelembe veszik a gyártó által előírt adatokat, és a gumiabroncsok elhasználódásának elemzését is.
2019.01.04.